hospital

Igårkväll gav min kropp upp lite.
Jag hade stått i köket och kockat ihop lite middag, stuvade makaroner och köttbullar.
Åt upp och allt kändes bra.
Bytte om inför kvällens innebandyträning och precis innan jag ska till att åka iväg till hallen så hugger det till i bröstet på mig.
Jag har ju ett hjärtfel och kan däför iband få som småhugg/tryck i hjärtat. Men de som kom igår var något helt annat. har inte kännt de trycket förut.
jag fick enormt tungt att andas och visste varken ut eller in eller vart jag skulle ta vägen.

Det slutade iaf med att jag åkte in till akuten.
Fick göra EKG, som var helt okej, jag syresatte mig bra trots min tunga andning.
fick även ta blodprover, vilket är de värsta jag vet, och att jag dessutom är svårstucken!
Det blev några stick innan de kom blod ur ett kärl med en butterfly nål (en sån liten dom använder på barn). oftast den nålen som de brukar funka bäst med på mig.

Jag överlevde sticken och fick sen sitta och vänta några timmar. Först i väntrummet och sen fick jag en säng att ligga på när smärtan gjorde alltför ont.

Till slut kom iaf en läkare och lyssnade på min andning och frågade lite om mitt hjärtfel och klämde å kände..
han ville inte riktigt släppa hem mig innan han hade pratat med sjukhuset i Sundsvall om mitt hjärtfel. Eftersom dom inte hade några anteckningar på mig här på Örebro sjukhus.
Tog ett tag innan han fick tag på en läkare där uppe, men till slut så.

Läkaren trodde iaf inte att detta hade så mycket med hjärtfelet att göra. så de känns skönt iaf så man vet att de inte har blivit sämre me de.
Så jag slapp iaf ligga kvar och fick istället åka hem.

jag har fortfarande lite ont och känner mig öm över bröstet på vänster sida.
Så de blir viloläge hela dagen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback